lördag 30 april 2011

Planterat perenner för glatta livet

Idag har det varit full fart. Har planterat perenner i 3 rabatter framför huset. I rabatterna fanns redan löjtnanshjärtan, flera pioner och en annan växt som jag inte har någon aning om vad det är för något. Ska bli spännande att se vad det blir. Det som planterades var 1 stockros, 2 gulltörel, 1 röd stjärnflocka, 3 kantneptena, 1 röd vallmo, 1 trädpion, 1 sisbirisk pion, 4 vita riddarsporrar, 1 lungört, 3 praktbetonika, 1 hanminikiwiplanta och 1 honminikiwiplanta och några fler perenner .Nu återstår bara att se vilka av dessa som rådjuren inte äter upp. Hoppas, hoppas att perennerna får vara ifred. Sen gjorde jag en upptäckt på tomten som gjorde mig så himla glad, jag såg att det fanns en dillpion som hade växt ungefär 20 cm. Jiiipppiiii! Vi har planer på att gräva några till rabatter och att göra grönsaksland för det finns inga.





För övrigt så red jag i ridhuset på isisen i ca 50 min. Vi övade tempoväxlingar och det gick riktigt bra men varför ska det vara så svårt att få till en riktigt bra skänkelvikning? Isisen är inte så intresserad av sitt silage längre utan nu är det bara gräs som gäller. Dio har varit ute och sprungit i stort sett hela dagen. Han tittar in ibland när hungern blir för stor och passar på att ta sig några mumsbitar ifrån matskålen. Nu ligger han och sover i soffan, hans favoritplats.

1 kommentar:

  1. Hej. Tack för titten hos mig ☺ Ni har säkert fullt upp med hästar, katt och hönor och till på köpet en ny trädgård att upptäcka allt som kikar upp i rabatter. Håller tummarna för att era perenner får vara ifred nu ...
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera