torsdag 5 maj 2011

Besök på Norrlöts handelsträdgård

Idag så åkte Stefan och jag till Norrlöts Handelsträdgård. Oj vad mycket fina fräscha blommor det finns där. Sen så finns det även en loppis med både nya och gamla saker blandat och så klart så gick vi runt och tittade. Det fanns fina inredningssaker massor av vackra krukor, cementsaker, kronor i järn osv. Jag kunde konstatera att många av de fina sakerna skulle passa bra där hemma. Jag blev verkligen sugen på att handla, men i dag så hade vi bestämt att vi bara skulle handla någon växt. Vi köpte Basilika, röd Purple Ruffles och en vanlig persilja som var kraftig och fin.



Jag hittade en sida på webben som heter Frö med posten och där gick att läsa "aromatiskt doftande basilika med dekorativa, stora, mörkt röda och fransiga blad. Delikat i tomaträtter, sallader, köttfärsrätter och även som dekoration. Skall förkultiveras. Tycker om värme och kan med fördel odlas i kruka både ute och inne. Låt den pryda köket under våren för att senare placeras i soligt läge utomhus".(Frö med posten)

Här är även en länk till ett recept på röd pesto med soltorkade tomater från receptfavoriter. Mums säger jag bara.

Sen planterade jag om mina tomatplantor då de nu vuxit en bit.


Hmmm inga tjocka knubbiga plantor, de ser lite taniga ut, men tomatplantorn brukar kunna ta sig när de kommer i en större kruka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar