söndag 15 april 2012

Besök på Trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar

Nu har jag nyligen kommit hem ifrån Trädgårdsmässan. Lika roligt varje gång att ha varit där och låtit sig inspireras.  Det var inte så mycket folk men vi fick leta parkering ett bra tag.Jag hade förstås med mig kameran och fotade för fullt.

Vad var det för gåvor jag fick. Jo jag hade en kupong från Koloniträdgårdsförbundet och där fick jag 2 sättpotatisar Blue Belle, en liten bok om perenner och en fröpåse Prind Gustafs öga/Penny black. Från Studiefrämjandet fick jag jordärtskockor i en påse som jag tänker plantera. Sen köpte jag lite olika fröer.

Gåvorna och fröerna som jag köpte

Vilken rolig odlingsbyrå! Full med kryddväxter och andra roliga grönsaker.

Odlingsbyrå full med plantor

Ursöta stövlar
Sen så såg jag att Rosverkstan var där med sina tuffa och snygga växtstöd. Rosverkstaden är en blogg som jag brukar följa här på Blogger för dom har riktigt snygga saker som jag definitivt skulle vilja ha i min trädgård. Vad sägs om det här fina växtstödet Prinsesskrona;
Prinsesskrona och vilken härlig patina




Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Så snyggt växtstöd..tror jag ska kolla in på derans hemsida/blogg, verkar ha riktigt roliga saker till trädgården
    kram
    Kajsa

    SvaraRadera
  2. De där stövlarna sätter jag upp på önskelistan.....

    SvaraRadera